Kem Motivasi Remaja Muslim | selesai=)

Category: By Mohd Nurishaq Mohd Fauzi
Bismillahil Awwalul Akhir~

Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah kurnia dan inayahnya, dapat jua Kem Motivasi Remaja Muslim dilaksanakan di pusat tahfiz serdang selama tiga hari dua malam. Walaupun agak meletihkan, namun rasa tanggungjawab dan kesedaran amanah yang dipikul mengatasi segalanya. Ikhlas? insya allah=)

Jumaat 20Nov09-Ahad22Nov09

Petang tersebut IshaQ dan rumatenya yang handsome, Wafiy dah bersiap sedia untuk bergerak ke serdang dari Glenview ampang. Menaiki teksi ke Ktm Bandar Tasik Selatan. Tambangnya pun kaw2. Ingat nak suruh Wafiy bayarkan. Ceh, tricky betul si Wafiy. Terbang RM10.00 duit IshaQ T_T~ Memang terharu betul menunggu train di situ. 45 minit pun lum nampak kepala train. Hurm.. Dah maghrib baru dapat train, bayangkanlah orang sesak macam mne..ciput cedut tul. Wafiy terlepas train. Kami berdua terpisah akibat kesesakan penumpang. IshaQ menjengah luar tingkap dan terlihat si wafiy sedang meronta nangis xdapat naik. Kessian.hehee~ Call Wafiy, bisiknya"Sampai hati.."

Sampai di serdang, nak kena tunggu train si wafiy pula. Sian, call sambil menangis.hehee~ And then, malam tu Abg Wan jemput dan bergerak ke lokasi program. Sesampai di destinasi, IshaQ dan Wafiy terkesima. Apa yang mampu dikatakan ialah...=|

Wokey, malam tu kami barisan fasi empat serangkai berbincang tentang gerak kerja untuk kem Motivasi esok. Sasaran peserta adalah umum, islam, 80 orang 11 hingga 16 tahun. Satu lagi kejutan untuk ishaQ..=| Dua dimensi peserta yang berbeza, latar belakang peserta yang misteri. Dengan kekuatan 4 orang fasi sahaja. Sangat mencabar kan..

"Jadilah seorang insan yang lebih banyak memberi daripada menerima"

Tema program kita ni agak mengejutkan. Perlukan komitmen yang tinggi, dan beperwatakan yang flexible. Alhamdulillah, Allah swt masih berikan kekuatan kepada ishaQ, Wafiy dan Eyka dalam setiap bentuk ujian dan dugaan yang berbeza-beza. Satu `ibroh yang sangat berharga untuk kami. Andailah anda tahu bagaimana keadaan kami, pasti anda akan terkejut. Walaupun wafiy jatuh sakit, demam sepanjang program, namun semangat dan kerjasamanya sangat tinggi dan mengagumkan. Thanx. Atikah, seorang yang berjiwa besar. Seorang insan yang sangat mulia, dan proaktif. Thanx 4 your help. Untuk ishaQ pula, tiada apa yang istimewa untuk dikongsikan bersama dengan adik2. Insan yang biasa, yang insya allah berusaha secara luar biasa demi kebaikan adik2.

"Setiap perkara ada hikmahnya dan setiap ujian itu ada rahmatnya"

Istimewa untuk adik2, abg is harap adik2 semua dapat menjadi seorang muslim yang sejati=) Jangan lupa janji kita ye. Kita hidup janganlah terlalu mementingkan diri. Apa sahaja yang kita lakukan, baik dalam keadaan yang senang mahupun susah, kita dahulukan kepentingan orang lain..ingat pesan abg tentang ithar kan?=) jangan lupa ye~ Adik2, Allah swt tidak akan mengubah nasib kita, melainkan diri kita sendiri. Ubahlah mana2 sikap kita yang tak baik, amalkanlah perkara2 yang baik. Insya allah, Allah swt sangat suka kepada kita dan lebih menyayangi kita. Jaga amanah yang kita ada dengan sebaik mungkin ye. Abg is, Abg Wafiy dan kak Eyka sentiasa merindui dan menyayangi adik2. Jazakumullahu khairon kathiran toyyiban mubarokan fih~

~Kak eyka tudung putih bersama adik2nya~

~Adik2 yang ceria~

~Adik Fauzan merencana pelan~

~Ukhuwah~

~Abg Wafiy~
 

0 comments so far.

Something to say?