Thabatkan Jiwaku

Category: By Mohd Nurishaq Mohd Fauzi
Ada yg bertanya kenapa aku harus disini..
Kenapa aku perlu berada di tabaqot ini..
tanngungjawab dan amanah..
Bukan benda yg suka-suka..
Aku dah booking penginapan 6 bintang di dalam naar..
pada usia 19 tahun.
Bil melambung-lambung, aku kne kerja keras..
Kumpul sebanyak yang mungkin utk jelaskan bayaran..
yg setimpal dengan apa yg aku terima..

kenapa aku harus disini..
bukan,..
Apa yg perlu aku usahakan lagi utk ini, ini dan ini.
berikan aku hidayah dan kekuatan..
thabatkan jiwaku di sepanjang jalan ini..

Katakanlah: "Inilah jalan (agama) ku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah dengan hujah yang nyata, Maha Suci Allah, dan aku tiada termasuk orang-orang yang musyrik"

yusuf:108

Andai kau faham..
ini aku.
Dimana kau?
Syurga nan indah..?
 

0 comments so far.

Something to say?