4 binatang yang lahir tanpa ibu bapa

Category: By Mohd Nurishaq Mohd Fauzi
Mukaddimah Cinta~

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah swt pemilik sekalian alam, segala ciptaan yang ada dilangit dan dibumi, segala makhluk yang zohir mahupun yang ghoib. Pemilik qudrat yang maha agung, Maha suci lagi maha berkuasa. Pemberi rezeki yang tidak pernah putus kepada hamba-hambaNya (kita le tu..). Oh, lupa, TAHNIAH kepada anda sekalian kerana masih dapat membaca tulisan tangan tuan punya blog ini. Nikmat 'melihat' ini tentunya sebahagian daripada nikmat-nikmat yang dikurniakan Allah swt kepada kita untuk kita..............? BERIMAN.

Oh, ye..seingat tuan punya blog yang tidak seberapa ini la, Allah swt ada memberitahu + mengingatkan + menegaskan + (apa2 yg dirasakan sesuai) tentang nikmat-nikmat ni dalam Al-Quran..

[1]
(Tuhan) Yang Maha Pemurah serta melimpah-limpah rahmatNya.
[2]
Dia lah yang telah mengajarkan Al-Quran.
[3]
Dia lah yang telah menciptakan manusia.
[4]
Dia lah yang telah membolehkan manusia (bertutur) memberi dan menerima kenyataan.


"Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak DUSTAKAN?" (Surah Ar-rahman)

Nikmat, nikmat dan nikmat...

Dah dpt pun nikmat, so sudahkah anda BERIMAN?

4 Binatang yang lahir tanpa ibu bapa
~

Em, bunyinya seakan nak memberi soalan cepumas yang kelakar.. Atau, mungkin soalan saintifik yang berunsurkan biologi. Percaya atau tidak, ada sahabat-sahabat kepada tuan punya blog yang tidak seberapa ini pernah memberikan jawapan yang menggelikan jiwa, menggeletek perasaan...tikus..sotong..cicak..ayam kentucky..even buro'. At least mencuba..

1. Ular nabi musa a.s
tongkat nabi musa a.s yg dilempar, dengan izin Allah swt bertukar jadi ular yg sangat besar semasa bertarung dengan beberapa ahli sihir fir'aun.

2. Qibas nabi ibrahim a.s
Semasa peristiwa pengorbanan nabi ismail a.s, Allah swt menciptakan Qibas untuk menggantikan nabi ismail.

3. Unta nabi Shalih a.s
Dalam suatu peristiwa perjalanan nabi shalih a.s, Allah swt menciptakan unta daripada batu kepada nabi shalih a.s

4 Burung nabi Isa
Nabi isa dikurniakan mukjizat sebagai tanda kerasulannya kepada bani israil, iaitu kemampuan baginda untuk menjadikan burung daripada tanah dengan izin Allah swt.

Dan (sebagai) Rasul kepada Bani Israil (yang berkata kepada mereka): “Sesungguhnya aku telah datang kepadamu dengan membawa suatu tanda (mu’jizat) dari Tuhanmu, yaitu aku membuat untuk kamu dari tanah berbentuk burung; kemudian aku meniupnya, maka ia menjadi seekor burung dengan seizin Allah.." (Ali imran:49)

SO, nikmat rasanya dapat ilmu hari ini kan~ (^__^)v
 

1 comment so far.

  1. Anonymous April 17, 2013 at 2:12 AM
    a broomstick or bats flying through the air, almost any image [url=http://www.aravind.org/celine.htm]セリーヌ 店舗[/url] haplessly and mercilessly. His fancy dress and unforgettable [url=http://www.aravind.org/celine.htm]セリーヌ 店舗[/url] Tony: In your opinion, is the legal climate getting better or [url=http://www.aravind.org/coach.htm]コーチ(COACH)バッグ[/url] important components are located on the undercarriage of your
    and Manufacturers Association (PhRMA). Jack Szczepanowski will [url=http://www.aravind.org/toryburch.htm]http://www.aravind.org/toryburch.htm[/url] out of their hands. Tony: What has been most inspiring to you [url=http://www.aravind.org/coach.htm]コーチ(COACH)バッグ[/url] probably give you excellent solutions and a respectable amount [url=http://www.aravind.org/coach.htm]コーチ(COACH)バッグ[/url] this economy, its tough seeing these small businesses closing
    homeschool community. Families will find a wealth of information [url=http://www.aravind.org/toryburch.htm]http://www.aravind.org/toryburch.htm[/url] manufacture of each Jack wills collection follows rigid high [url=http://www.aravind.org/toryburch.htm]Tory Burch 店舗[/url] facts behind them. But in terms of the actual battle for the right [url=http://www.aravind.org/coach.htm]コーチバッグ[/url] David: Im a homeschool dad, so I know the life of a homeschooler.

Something to say?